tisdag 27 januari 2015

Det är snart vår...



eller hur?




Vilken härlig dag det har varit.
Solen har verkligen värmt och det har töat en del.




Videkissarna har lite bråttom i år.
Det har jag också!

Jag längtar och längtar,
planerar och väntar...


Idag har jag varit till frissan, 
sedan värmt mig en stund i ett solarium,
samt varit en sväng till Granngården.
I brist på jord i nävarna utomhus,
så har jag planterat om lite blomster här inne.





Sått lite fröer...




Ibland måste jag ut och känna på dagen...




Assar vill också ut och känna.




Visst är det fint med snön på träden
och himlen som är så blå.




Alldeles för snart går solen ner.




Men då får man ju uppleva detta istället!

Kram från mig till dig





9 kommentarer:

  1. Vovven ser ut att njuta av att göra snöänglar ;)
    Fina snöbilder! det är ju så vackert med riktig vinter.
    Ja det kanske snart är dags att plantera om de
    som har överlevt av mina pelargoner, nå´n dag :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tack för din rara kommentar och fina bilder! Jag var inte ute alls igår och kände på dagen, men idag ska jag bättra mig. Tänk att videkissarna kommit hos dig. Måste också ut och leta. Bästa trädet stod vid en åkerkant och röjdes bort av bonden ifjol. Visserligen min favoritbonde men sörjer "mitt" träd.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Fina vinterbilder, det vackraste som finns snö på träden, jag fotar och fotar om och om igen. Och vår ja, min vår börjar också nu ... igår vackert vinterväder, vi har mycket snö nu här i Skellefteå - idag regnar det underkylt och problem på vägarna ... glashalt. Brodd på ut och gå! :)

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder :) Men jag undrar månne om matte och Assar har för vana att känna på dagen på samma sätt? :O

    SvaraRadera
  5. Här översköljs man då av din härliga positiva energi ! - Vilken tur, för det var just det jag behövde nu ♥ - Ser nu att det är fler från Skellefteåtrakten som hälsar på här :) Men där vi bor vräker snön ner, och har gjort det hela dagen ! Det härliga söndagsvädret vi hade, försvann lika bort som det kom.
    Tack för att vi får njuta av dina vackra bilder, och din fina Assar verkar också njuta lika mycket :)
    Ha det gott och jag önskar dej en mysig helg...Och helst med sol !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  6. Här har du en till som längtar så det nästan gör ont. Ena dagen sjunger småfåglarna så man nästan tror att våren kommit men nästa dag (som idag) vaknar man till ett vitt vinterlandskap.
    Ja, jag står ut med de flesta väderlekar men när det blir halt (som det håller på att bli nu) då håller jag mig inne..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Tittar in och njuter av vackra vackra bilder och vårkänslor som börjar titta fram, sonen som vi träffade förra helgen skvallrade om frösådd och nytt växthus det blir säkert bra, jag får nöja mej med lite pelargonsticklingar och balkongblommor framöver men det blir så skönt med vår och fågelkvitter, kram från oss på Svärdsliljegatan i Västerås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Kul att höra av dig, Hoppas allt är bra med er: Idag har jag inte så stor vårkänning precis, det är ju ett evigt snöande. Sonen har nu dragit iväg utomlands på obestämd tid, det känns både lite sorgligt för mig och samtidigt roligt för honom. Hälsa alla från gubben och mig.Kramar Åsa

      Radera
  8. Sköna vinterbilder med en föraning om våren... tack för det... det behövs verkligen! Här snöar det lite varje dag och det känns som det dröjer innan det blir vår...
    Önskar dig allt gott!
    Kram

    SvaraRadera