onsdag 27 maj 2015

Ganska ful och egentligen inget att ha...






Det var en gång ett  gammalt cementrör som vi eldat skräp i.
Det ville jag ha att odla i, men vid flytten gick det sönder.
Kassera?
Nää...
Det kanske går att fixa med gamla spännband och lite fantasi?


En odlingstårta?
Ser du hur det väller krasse över kanterna,
eller kanske vilar det squash eller någon pumpa där uppe?


Detta är en nyhet för mig,
har aldrig smakat bondbönor vad jag vet,
hoppas det är gott.


Igår planterade jag ut lite broccoli,
rotselleri och lite annat smått och gott.



Idag har potatisen kommit i jorden.



Dessutom har jag fått ull av en granne.




Ullen betingar inget större värde utan skulle kasseras.


Har läst att ull funkar som marktäckning, 
så nu har jag ullmatta i grönsakslandet!



Trängsel i växthuset.



En paprika blommar.



Gräset är grönare på andra sidan...





Soliga hälsningar från mig till dig!



11 kommentarer:

  1. Cementröret fick som ett nytt liv! Lite slypinnar kan förändra det mesta. Vilka odlingar Du har! Jag hoppar av glädja för att min ynka spenat har behagat komma upp.../Lilla gummann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Odlingsplanerna är stora i år. Resultatet? So far so good, men det lär väl visa sig om det håller hela vägen. Skön terapi är det i alla fall att gå där i trädgården och peta.
      Ha det gott! / Åsa

      Radera
  2. Så fint du har det! Och vad snyggt det blev med cementröret! Lycka till med odlingarna :)

    SvaraRadera
  3. En hyllning till himmelstäppan på smultronbacken jag sänder
    en ilande lycka i mig vänder
    när jag ser vad dina händer och hjärta skapar
    en fröjd att skåda
    de ena efter det andra
    när jag nu runt här vandra! Snacka om himmelstäppa
    fina foton du också knäppa!
    Tack för soliga hälsningar och med en kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Tove, så du skriver, jättefint!
      Tack för det och kram tillbaka :-)

      Radera
  4. Vilket härligt inlägg. Du verkar ha massor av energi och fantasi.
    Vi har ett solur i stugan som står på en ful och trasig cementbula. När jag kommer dit ska jag gå ut i skogen och samla slypinnar och sen härma dig. Det blev ju jättefint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken odling! :D. Blev riktigt inspirerad nu ju - jag som inte skulle odla nästan något i år…;)

    SvaraRadera
  6. Absolut kan jag se klassen välla över kanterna på röret. Blev ju jättebra med pinnarna runt. Fina odlingar du har.
    Ha det gott
    Anette

    SvaraRadera
  7. Hej….vart försvann du? Hoppas allt väl med dig?

    SvaraRadera
  8. Jag beundrar folk som hittar ett andra användningsområde för ALLT :D Själv har jag för dålig fantasi tyvärr, men jag kanske blir bättre med hjälp av er :)

    SvaraRadera